break the wall by reading this ..

break the wall by reading this ..

Friday, October 28, 2011

TEMPAT MESTI PERGI- MIRI (1)

ceta hari ini..

org slalu tanya aku kalau g sarawak..nak jalan kt mna??apa yg bes kt sarawak?? nah..aku dh listkn tempat2 yg bes d sekeliling miri..kt kawasan lain aku xtau sbb xpernah pegi..aku nak slongkar bhagian miri pn xabis..banyak tempat yg aku xpernah pegi..

1) MARINA BAY
    ni aku xtau nak nyatakan tempat apa ni..p sapa2 yang nak makan seafood..kt cni la tempat dia..pemandangan sunset dari tempat ni sgt cantik..aku pernah pegi cni b4 buka puasa dgn mak angkat gara2 nak tgk sunset..terletak di tepi pantai miri...ada org kata ada org pakai kapal layar kt kwsn dekat2 marina bay...betul kot...kt cni ada 1 ikon kuda laut yg dbuat n kuda laut ni boleh dilihat dr jauh...sgt menonjol..



2) GUNUNG MULU

yg ni aku xtau pasai apa ..ahahha...xpnah pegi..p mcm bes...yg aku tau tempat ni ada menang anugerah ntah pa ntah..anugrah hutan la tu..p aku akn dtg tempat ni 1 hari nanti...ehheh


3) GUA NIAH

aku xnak la explen pasai pa gua ni popular sbb suma org tau kn??aku xpnah pegi cni p aku pnah limpas je time ptandingan rentas desa antara skolah d daerah subis..cantek..aku nak g gak ni!!


4) BUKIT LAMBIR

tempat ni menang anugrah hutan plg berdioversiti..apa tu??ntah..aku pn xtau..slaah eja kot..p mcm tu la bunyi dia..yg ni national park..ada jambatan gantun..dapat nampak dari jalan besar g miri...aku pn xpah pg lg..ada air terjun kt cni n sgt cantik..



5) LOAGAN BUNUT

tasi loagan bunut ni tletak kt daerah baram...sejam dari kampung aku..tapi malangnya aku xpnah pg jgk..aahahh...tasik semulajadi yg tbesar d sarawak...air tawar la of koz..ehhe..sapa p sni boleh amik pngalaman naik bot..n tengok rumah atas air...sapa nak mkn ikan air tawar??sgt banyak kt cni..n ada org kata bila tasik ni surut air dia,,motosikal boleh lalu kt dasar dia...aku xtau betul ke x..








No comments:

Post a Comment